Hej!

It looks like you are situated in Sweden. Which site do you want to continue to?

Totalbelopp

                                    

Tillbaka till kundservice

Leverans

 

Nedan hittar du information om allt som rör vår leverans till dig som e-handelskund inom Sverige. För ytterligare information se våra köpvillkor. 

Din leverans steg för steg 

1) Orderbekräftelse 

Efter genomförd beställning får du kort därefter en automatisk orderbekräftelse med information om ditt köp. 

 

2) Ordererkännande  

När vi hanterat din order i vårt system skickas ett ordererkännande ut till din mailadress med orderinformation samt leveransdag från vårt lager. Vi har som mål att detta ordererkännande ska skickas ut inom 24 h från att du lagt din order. Notera att det tar längre tid i anslutning till helgdagar.  

 

3) Leveransbesked 

När din order skickas från vårt lager får du sedan ett leveransbesked via E-post. I leveransbeskedet finns en spårningslänk så att du kan följa din beställning hela vägen hem till dig eller till ett ombud. 

 

4) SMS-/telefonavisering 

Slutligen blir du aviserad via SMS när ditt paket finns att hämta ut eller när du kan förvänta dig en hemleverans.  

 

Fraktkostnad 

Alla beställningar i webbutiken som överstiger 1 500 SEK skickas fraktfritt inom Sverige. Vid beställningar under fraktfrigränsen tar vi 59 SEK i fraktavgift, oavsett hur många varor du köper. 

 

Leveranstid 

De flesta produkter som visas i vår webbutik finns i lager för omgående leverans. Normal leveranstid för dessa produkter inom Sverige är 2–5 dagar från det att vi mottagit och registrerat din order. Uppskattad leveranstid anges vid varje produkt. Under jul/nyår och sommaren kan leveranstiden bli något längre än det som är angivet då vissa av våra leverantörer håller stängt. 

Covid-19

På grund av den rådande situationen med Covid-19 så kan våra leveranser till er påverkas. 

 

Fraktbolag 

Inom Sverige använder vi oss av följande bolag beroende på försändelsens storlek: 

Postnord Mypack Home Small

Används vid mindre försändelser och kommer direkt i din brevlåda alternativt finns att hämta hos ditt närmaste ombud. Avisering kommer då skickas ut av ombudet.
 
 

Schenker ombud 

Skickas direkt till ditt närmaste ombud. Avisering kommer då skickas ut av ombudet.
 

Skrymmande varor 

Varor som är skrymmande och inte kan hämtas ut hos ett ombud kommer skickas med Schenker Parcel och levereras direkt till din hemadress. Transportören kommer kontakta dig för att bestämma tid för leverans.   

 

Uthämtning hos ombud 

Om du hämtar hos ett ombud så behöver du en giltig legitimation, samt det nummer som du fått i din E-post- eller SMS-avisering. Bud visar bådas legitimation. Paketet ligger hos ombudet eller i butiken i 14 dagar innan det returneras till vårt lager. Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för frakt och hantering om paketet ej hämtas ut som för närvarande ligger på 200 SEK. 

 

Fraktskador 

Om du ser att emballaget är sönder ber du postombudet eller transportören att anteckna detta på din kvittens, sedan tar du kort på skadorna, både på ytteremballaget och på den skadade produkten. Därefter kontaktar du oss enklast genom vårt retur- & reklamationsformulär och bifogar den undertecknade kvittensen samt bilder. Viktigt att detta görs inom 2 dagar. Vi ersätter den fraktskadade produkten och skickar ny. För mer information se våra köpvillkor.